Ászf.

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) Krizbai László E.V. (Székhelye:5630 Békés Hajnal utca 14/1, a továbbiakban: Szolgáltató) és a Szolgáltató által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Felhasználó (a továbbiakban: Felhasználó) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és a Felhasználó a továbbiakban együttesen: Felek.)
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Szolgáltató által fenntartott www.newtrend.hu weboldalon működtetett elektronikus áruházán keresztül (a továbbiakban: webáruház) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokra.
I. A SZOLGÁLTATÓ
A www.newtrend.hu webáruházat Krizbai László üzemelteti.
A Szolgáltató cégneve: Krizbai László E.V.
A Szolgáltató rövidített neve: Krizbai László E.V.
A Szolgáltató székhelye: 5630 Békés Hajnal utca 14/1
A Szolgáltató e-mail címe: newtrend@newtrend.hu
A Szolgáltató adószáma: 60854575-2-24

Adatvédelmi nyilvántartó szám: 23810885

Vezetve a Gyulai Törvényszék cégbírósága nyilvántartásában.
A Szolgáltató bankszámla száma: 53200077-15273800 (Békés Takarék Szövetkezet)

II. A SZERZŐDÉS TÁRGYA
1. A szerződés tárgyát a webáruházban eladásra kínált termékek képezik. A termékek lényeges tulajdonságai, jellemzői, a termékek használatára vonatkozó utasítások a konkrét termékek leírásában találhatók.
2. Az adott termék vételára mindig a termék mellett feltüntetett összeg, amely tartalmazza az általános forgalmi adót. A termékek vételára nem tartalmazza a szállítás költségét.
3. A Szolgáltató fenntartja a jogot a webáruházban található termékek árainak módosítására. A módosított vételár a weboldalon történő megjelenéssel válik hatályossá. A termékek mellett szereplő vételár esetleges változása nem érinti a már leadott rendeléseket, azaz a Felhasználó azt az összeget köteles megfizetni a Szolgáltatónak, amely a megrendeléskor van feltüntetve a weboldalon.
III. REGISZTRÁCIÓ
1. A megrendelések leadása a webáruházban kizárólag elektronikus úton regisztrált és nem regisztrált felhasználók részére egyaránt lehetséges. A regisztráció és a vásárlás menetének részletes leírása a következők.
2. A Regisztráció menete: A Felhasználónak a főoldal jobb felső sarkán lévő Login gombra kattintunk. Ezen ablakokban be kell írni az e-mail címet és a jelszót. Majd Regisztráció gomb. Ez után átdob egy másik oldalra, ahol szerkeszteni lehet a szállítási, illetve a számlázási címet. Ezzel a regisztráció létrejött az oldalon. A Szolgáltató sikeres regisztráció esetén a regisztráció során megadott e-mail címre megküldi a regisztrációról szóló visszaigazolást. A visszaigazoló linkre rákattint, akkor elkészült a fiókja. A Felhasználó sikeres regisztráció esetén jogosult rendelést leadni a webáruházban. A regisztráció nem kötelező, a nélkül is tud rendelést leadni!
3. Sikeres regisztráció esetén a regisztrációnál megadott e-mail címével és jelszavával tud bejelentkezni a Felhasználó. Bejelentkezését ugyanott a Fiók menüben, a Belépés menüben teheti meg.
4. A regisztrációval a Felhasználó hozzájárul személyes adatainak a Szolgáltató általi kezeléséhez. A regisztráció során megadott adatok kezelése során a Szolgáltató az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény mindenkor hatályos rendelkezései, valamint a Szolgáltató adatkezelési tájékoztatója szerint jár el.
5. A regisztráció során megadott adatok helyességéért és valódiságáért a Felhasználó felel. A Szolgáltató nem felel a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokból eredő szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért. Ezekkel kapcsolatosan az Felhasználó kártérítési igényt nem érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az harmadik személy számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A megadott adatokat – a hibásan megadott adatokat is – a bejelentkezés után a Felhasználó bármikor módosíthatja az Adataim menüpont alatt.
6. A Szolgáltató jogosult visszautasítani minden olyan regisztrációs igényt, ahol az igénylő valótlan vagy hiányos adatokat ad meg, illetve az adatokból, körülményekből arra lehet következtetni, hogy az igényelt regisztráció célja nem a webáruház rendeltetésszerű használata. A Szolgáltató jogosult továbbá törölni a regisztrációt, amennyiben a honlap használata közben a Felhasználó részéről visszaélést, jogellenes magatartást, cselekményt tapasztal.
Az ügyfél adatait bizalmasan kezeljük, más illetéktelenek nem juthatnak hozzá!!
IV. MEGRENDELÉS, MEGRENDELÉS LEMONDÁSA
1.A felhasználó regisztráltan vagy nem regisztráltan is tud vásárolni. Amennyiben regisztrál akkor elsőként, jelentkezzen be a főoldal bal oldalon lévő fiók menüben található Belépés ikonnal.

2. A Felhasználó az oldal tetején találja a termékek menüjét és azon belül választhatja ki a terméket/termékeket, miután kiválasztotta, rákattint a kiválasztott termékre, majd a Kosárba rakom gomb megnyomásával helyezi azokat a virtuális kosarába. A rendszer minden kattintásra automatikusan 1 db-ot helyez el az adott termékből a Felhasználó kosarába, amelyet a mennyiség mező módosításával szabadon változtathat.
3. Amennyiben a kosárban lévő termékeket a Felhasználó megrendeli, kattintson a Kosár gombra,amelyet a jobb felső részen talál meg.
Ezután bejön a Bevásárlókosár menü, melyben változtathat rendelésén és kiszámíthatja szállítási költségét.
Amennyiben fizetni szeretne, akkor kattintson a jobb alsó részen található Pénztár gombra.
4.Következő lépes a számlázási adatok, melyben meg tudja adni hogy hova szeretné számlázni a megrendelt terméket, majd tovább gombra kattintás.
5.Következő lépésben a szállítási címet adja meg, ahová szeretné megkapni a terméket. Majd tovább gomb.
6.Ezután ki kell választania, hogy milyen szállítási módot szeretne igénybe venni, majd Tovább gombra kattint
7.Ezután kiválasztja a fizetési módot, ki kell pipálni az ÁSZF kockát, majd tovább gomb.
8.Utolsó lépésben látni fogja rendelését és annak tételes összegét, szállítási költségét és teljes összegét. Ezután rákattint a Rendelés megerősítése gomba, mellyel rendelése elkészült.
Ezek után fog kapni az e-mail címére egy levelet a szolgáltatótól, melyben megtalálja a rendelését és részletes leírását az összegről.
Abban az esetben ha előre utalásos módszert választotta akkor erre a számlaszámra kérem utalni a teljes összeget!
A Szolgáltató Bankszámla száma és Neve: 53200077-15273800 Békés Takarék Szövetkezet
Amennyiben a Felhasználó raktáron lévő terméket rendelt meg, a Szolgáltató utánvéttel történő rendelés esetén az írásbeli megerősítés Felhasználó részére történő megküldését, míg banki átutalás választása esetén a vételár Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követő 5 munkanapon belül, de legkésőbb a megrendelés leadásától számított 30 napon belül juttatja el a Felhasználónak. Amennyiben a megrendelt termékből nincs raktáron, a Szolgáltató a Felhasználót erről tájékoztatja.

3. Amennyiben a Felhasználó új vásárló és nem rendelkezik még regisztrációval, akkor a vásárlás közben kell pár adatot megadni, de nem kötelező regisztrálni! A Felhasználónak meg kell adnia szállítási adatait.
9. A Felek között létrejött szerződés magyar nyelven írásba foglalt szerződésnek minősül. A szerződéseket a Szolgáltató archiválja, amely ezáltal utólagosan hozzáférhető, visszakereshető.
10. A Felhasználó a megrendelését a megrendelés számának ismeretében (mely az e-mail értesítőben szerepel) e-mail-ben vagy telefonon töröltetheti a Szolgáltatónál, munkanapokon 8:00 órától 17:00 óráig a (+36) 20/80-73-968-as telefonszámon.
11. A Szolgáltató kizárólag magyarországi szállítási címre szóló megrendelést fogad el.
V. FIZETÉSI MÓDOK
A Szolgáltató két fizetési módot biztosít a megrendelést leadó Felhasználónak:
1. Utánvétel: Amennyiben a Felhasználó a megrendelőlapon postai utánvétellel kéri a megrendelt termékeket, úgy a megrendelés postaköltséggel és utánvéti díjjal növelt értékét a Felhasználó a kézbesítőnek köteles kifizetni.
2. Banki átutalás: Amennyiben a Felhasználó a banki átutalás fizetési módot választja, utánvételi díj nincs, a postaköltséget (amennyiben van) pedig a megrendelt termékek árával egyidejűleg, ugyanazon tranzakció keretében fizeti.

VI. SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK
1. A megrendelt termékek kiszállításának határideje utánvétellel történő fizetés választása esetén a Szolgáltató által küldött visszaigazolástól, banki átutalásos fizetés választása esetén az átutalt összegnek a Szolgáltató bankszámláján történő jóváírásától számított 5. munkanap, de legkésőbb a megrendeléstől számított 30 nap.
2. A kiszállítás díja a Felhasználót terheli az V. pontban foglaltaknak megfelelően.
3. A megrendelt terméket a Szolgáltató az GLS futárszolgálat igénybe vételével kézbesíti a Felhasználónak. Amikor a csomagot a Szolgáltató a futárszolgálatnak átadja, e-mail-ben értesíti a Felhasználót a részletekről. A címzett küldemény átvétel napján az átvételről elektronikus előrejelzést kap, SMS-ben vagy e-mail-ben.
4. Amennyiben a kézbesítés idejére vonatkozó további megjegyzést, pontosítást szeretne kérni, akkor azt e-mail-ben vagy telefonon jelezze!
5. Az GLS futárszolgálat kiszállítás előtt SMS-t vagy e-mail-t küld, sikertelen kézbesítés esetén azonban értesítést hagy, illetve a rendelésben megadott telefonszámon felveszik a Felhasználóval a kapcsolatot időpont egyeztetés céljából.
6. A vásárlásról szóló számlát a Szolgáltató minden esetben a megrendelt termékekkel együtt küldi meg a Felhasználónak.
VII. ELÁLLÁS JOGA, GYAKORLÁSÁNAK MÓDJA, KÖVETKEZMÉNYEI
1. A távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet értelmében a fogyasztó indokolás nélkül elállhat a szerződéstől a megrendelt termék kézhezvételének napjától számított 14 napon belül. Amennyiben eddig az időpontig írásbeli megerősítést nem kapott a fogyasztó, elállási jogát a megerősítés kézhezvételétől számított 8 munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a termék kézhezvételétől számított 3 hónap elteltéig gyakorolhatja.
2. Ha az írásbeli megerősítés kézhezvételére a termék kézhezvételének napjától számított három hónapon belül kerül sor, ettől az időponttól számított nyolc munkanap elteltéig a fogyasztó akkor is elállhat, ha a termék kézhezvételétől, illetve a szerződéskötés napjától számított három hónapból kevesebb, mint nyolc munkanap van hátra.
3. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi.
4. Kézhezvételi időpont a futárszolgálattól történő átvétel időpontja. Az átvétel a futártól kapott bizonylattal igazolható.
5. A Szolgáltató elállás esetén a Felhasználó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 30 napon belül köteles visszatéríteni.
6. A visszatérítés nem érvényes a szállítási költségre, azaz a Felhasználó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezen felül egyéb költség nem terheli. Ebben az esetben csak a megrendelt termék árát kell visszaszolgáltatnia a szolgáltatónak, de csak abban az esetben, ha az adott termék gyári csomagolását nem bontotta meg.
7. Utánvéttel visszaküldött csomagot a Szolgáltató nem vesz át.
8. Szolgáltató követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő károk megtérítését.
VIII. SZAVATOSSÁG
A garancia nem vonatkozik a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkra.
Reklamáció
A Szállító igyekszik kifogástalan árut szállítani a Vevőnek. Abban az esetben, ha a Vevőnek kifogása lenne a termékkel kapcsolatban, reklamációt a vásárlás számlával való igazolása mellett fogadunk el, és árucserével, illetve kölcsönös megegyezéssel igyekszünk a reklamációt orvosolni. Az eladó jótállási felelősségére a Ptk-ban és a 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben foglaltak az irányadóak.

2. A Szolgáltató szavatossági felelősségére a Ptk-ban és a vonatkozó jogszabályokban foglaltak az irányadóak.
A további vitás esetekben a Ptk és a 117/1991.(IX.10.) Kormányrendelet az irányadó.

X. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
1. A Szolgáltató jogosult a Felhasználó részére hírlevelet vagy egyéb reklám célú levelet küldeni, amennyiben a Felhasználó a regisztrációkor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. A Szolgáltató nem köteles ellenőrizni, hogy a Felhasználó által a regisztrációkor illetőleg egyébként a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak illetőleg helytállóak.
2. A Felhasználó az előző pontban hivatkozott önkéntes hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni. Ebben az esetben a Szolgáltató a visszavonást követően a Felhasználó részére több hírlevelet illetőleg egyéb reklámlevelet nem küld, továbbá törli a Felhasználó adatait a hírlevélre feliratkozott felhasználók adatai közül.
3. Fogyasztói panaszügyintézés írásban ill. telefonon történik a Szolgáltató székhelyének címén vagy a (+36) 20-80-73-968 telefonszámon, illetve az newtrend@newtrend.hu e-mail címen.
4. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket egyoldalúan módosítani. A módosítások a weboldalon történő megjelenéssel válnak hatályossá. Amennyiben a módosításra az Ügyfél rendelésének leadása után, de a rendelés visszaigazolása, illetve a teljesítés előtt kerül sor, a Szolgáltató csak az Ügyfél javára térhet el a rendelés leadásakor a weboldalon feltüntetett Általános Szerződési Feltételektől.
5. Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi 4. törvény és az egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni. Felek kijelentik, hogy szerződéses kapcsolatukból fakadó esetleges vitáik során elsődlegesen békésen kívánnak eljárni. Békés úton nem rendezhető viták esetére Felek kikötik az Békéscsaba Városi Bíróság kizárólagos illetékességét.
XI. Panaszügyintézés
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Ügy-félszolgálati elérhetőségek
• Telefon: (munkanapokon 08-16 óráig ): +3620/80-73-968
• Internet cím: www.newtrend.hu
• E-mail: newtrend@newtrend.hu
Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálása nem lehetséges, akkor az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a fogyasztónak átadja vagy megküldi email-ben. Az Eladó jegyzőkönyvet vesz fel a fogyasztó bejelentett igényéről és átvételi elismervénnyel igazoltan veszi át a terméket garanciális probléma esetén.
5.3. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
• Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
• Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a fogyasztó eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.
• Békéltető Testületek elérhetőségei:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu
Honlap cím: http: www.bacsbekeltetes.hu

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu
Honlap cím: www.pbkik.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap cím: www.bekeltet.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu
Honlap cím: www.kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Honlap cím: www.nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
• Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság elotti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.
A fogyasztóvédelmi közigazgatási hatósági ügyekben első fokon megyei illetékességgel a fővárosi és megyei kormányhivatalok fogyasztóvédelmi felügyelőségei, másodfokon országos illetékességgel a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jár el. Az illetékességet megalapozza a fogyasztó lakóhelye, a vállalkozás székhelye, telephelye, valamint a jogsértés elkövetésének helye is. A kérelem bármely illetékes felügyelőségnél benyújtható.

Békéscsaba, 2018.10.15